چگونه سوال های امنیتی اپل آیدی را تغییر دهیم؟

اپل آیدی یکی از امنیتی ترین حساب های ممکن را دارد. به همین دلیل از سوالات امنیتی به عنوان روشی برای احراز هویت شما استفاده می کند. شما باید پاسخ این سوالات را همیشه به یاد داشته باشید. به همین خاطر سعی کنید سوالات و جواب های آن را به گونه ای انتخاب کنید که به یاد ماندنی باشد ولی حدسش برای سایرین دشوار باشد.در هنگام خرید اپل آیدی می توانید سوالات امنیتی و پاسخ های خود را در جایی ذخیره یا یادداشت کنید تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید. با این حال تغییر سوال های امنیتی اپل آیدی کار چندان پیچیده ای محسوب نمی شود و به سادگی با انجام مراحل زیر می توانید نسبت به ریست کردن آن اقدام کنید.

سوال  های امنیتی اپل آیدی چه اهمیتی دارند؟

Apple ID را می توان کلید ورود به دنیای امکانات اپل دانست. زمانی که برای خرید یا ایجاد حساب کاربری اپل آیدی اقدام می کنید، از شما خواسته می شود تا به تعدادی از سوالات امنیتی پاسخ دهید. حتما لازم است تا سوال و جواب های امنیتی حساب خود را به خاطر بسپارید. زمانی که رمز عبور حساب خود را فراموش کرده اید یا مشکلی برای گوشی اپل شما به وجود آمده، به راحتی با استفاده از همین سوال های امنیتی می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید.پروسه ی بازیابی اطلاعات حساب کاربری برای کاربرانی که اطلاعات خود را فراموش کرده اند می تواند دشوار باشد. در صورتی که گذرواژه، آیدی اپل، سوالات امنیتی و سایر اطلاعات حساب کاربری نظیر ایمیل یا شماره تلفن را فراموش کردید، باید چندین روش را امتحان کرده، تا دوباره بتوانید حساب کاربری خود را بازنشانی کنید.

مراحل تغییر سوال های امنیتی اپل آیدی به زبان ساده

برای ریست کردن سوال های امنیتی لازم است مراحل زیر را با دقت طی کنید:
  1. ابتدا وارد سایت appleid.apple.com شوید.
  2. با استفاده از اپل آیدی و رمز عبور وارد حساب کاربری خود شده و سپس روی گزینه Continue کلیک نمایید.
  3. در صفحه نشان داده شده روی گزینه Security ضربه بزنید.
  4. در این پنجره از شما خواسته می شود برای سوالات امنیتی که قبلا تنظیم کرده بودید، پاسخ های خود را وارد کنید.
  5. در صورتی که پاسخ ها را به خاطر نمی آورید، تب I need to reset my security question را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Continue کلیک نمایید.
  6. حال رمز عبور Apple ID خود را وارد کرده و یکبار دیگر بر روی گزینه Continue کلیک نمایید.
حالا می توانید سوالات امنیتی جدید مد نظرتان را دوباره انتخاب کرده و پاسخ های خود را برای هر یک از آن ها تعیین کنید. بار دیگر به شما توصیه می کنیم حتما پاسخ های خود را در جایی ذخیره کرده یا یادداشت کنید تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.با انجام مراحل بالا خیلی ساده و راحت طی 5 دقیقه می توانید نسبت به ریست کردن سوال های امنیتی اپل ایدی خود اقدام کنید. برای افزایش ضریب امنیت  Apple ID، به شما توصیه می کنیم قابلیت تایید دو مرحله ای یا Two Factor Authentication را پیش از هر کاری فعال کنید.

نحوه تغییر سوالات امنیتی اپل آیدی با رایانه شخصی

علاوه بر آیفون و آیپاد می توانید سوال های امنیتی را از رایانه شخصی خود نیز تغییر دهید. مراحل تقریبا یکسان است، اما رابط کاربری کمی متفاوت است.
  1. ابتدا به سایت https://www.appleid.apple.com مراجعه کنید.
  2. با استفاده از Apple ID و رمز عبور وارد حساب کاربری خود شوید.
  3. حالا روی Change Questions کلیک کنید. این قسمت در تب Security قرار دارد.
  4. در صفحه بعدی، باید به سوال امنیتی که قبلا تنظیم کرده بودید، پاسخ دهید.
  5. در صورتی که پاسخ ها را نمی دانید، بر روی Reset your security question کلیک کنید تا ایمیلی از اپل دریافت کنید.
  6. دستورالعمل های ارائه شده در ایمیل را دنبال کنید و سوالات امنیتی خود را بازنشانی کنید.
توجه: در صورتی که آدرس ایمیل جایگزینی برای حساب خود تنظیم نکرده باشید، نمی‌توانید گزینه بازنشانی سوالات امنیتی را مشاهدهکنید.با اینکه به ندرت نیاز به پاسخ به سوالات امنیتی وجود دارد، همیشه ایده خوبی است که سوال های امنیتی و پاسخ های خود را در مکانی امن ثبت کنید.

نظرات و امتیازات

0

نظر شما چیست ؟

برای بهبود خدمات ما نظر دهید