ترفندهای سالم نگه داشتن باتری آیفون

یکی از دغدغه های کاربران آیفون در طول روز، تخلیه شارژ باتری و خاموش شدن گوشی در مواقع ضروری است. در واقع تخلیه شارژ باتری، دلایل بسیاری دارد که ممکن است برخی از کاربران از آن آگاهی نداشته باشند. در ادامه به معرفی ترفندهای سالم نگه داشتن باتری آیفون اشاره می کنیم.

1- غیر فعال کردن قابلیت Auto Brightness

یکی از ترفندهای موثر در افزایش عمر باتری آیفون، کاهش نور صفحه آیفون است. با توجه به این ویژگی می توانید بین 10 تا 25 درصد نور صفحه را تنظیم کنید. برای انجام این کار باید پس از ورود به تنظیمات گوشی بر روی گزینه Brightness & Wallpaper کلیک کرده و تنظیمات مورد نظر را لحاظ کنید. width=

2- عدم قرار دادن گوشی در دمای شدید

برای افزایش ماندگاری باتری آیفون خود، سعی کنید آن را در مکانی با دمای شدید قرار ندهید. زیرا باتری های آیفون از نوع لیتیوم بوده و در مقابل دمای شدید از خود حساسیت نشان می دهند. دمای مناسب برای این نوع باتری ها بین 0 تا 35 درجه سانتیگراد (32 تا 95 درجه فارنهایت) می باشد. اگر مکانی که در آن گوشی آیفون خود را قرار می دهید، دمایی کمتر از این درجه داشته باشد، می توانید از قاب های ضخیم برای گرم نگه داشتن گوشی استفاده کنید. همچنین قرار دادن گوشی در مکان هایی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستند، خودداری کنید زیرا باعث آسیب به گوشی می شود.

3- برداشتن کاور از گوشی در حین شارژ

یکی دیگر از ترفندهای سالم نگه داشتن باتری آیفون، جدا کردن کاور گوشی در هنگام شارژ کردن می باشد. دلیل آن هم این است که در هنگام شارژ، گوشی گرم شده و در این صورت وجود کاور باعث افزایش گرمای گوشی و باتری می شود. بنابراین برای شارژ گوشی ابتدا کاور آن را جدا کرده و سپس شارژر را به آن متصل کنید. همچنین برخی از کاور ها به دلیل روکش های ضخیم، گرما را به دام انداخته و از این طریق باعث افزایش گرمای گوشی شده که به سلامت باتری صدمه می زند. 

4- عدم بروزرسانی نرم افزارهای بتا

از دیگر روش های سالم نگه داشتن باتری آیفون، عدم بروزرسانی نرم افزارهای بتا بلافاصله پس از ارائه نسخه جدید است. زیرا نسخه های جدید ممکن است دارای اشکالاتی باشد که به سلامت باتری آسیب بزند. در واقع نسخه های جدید نرم افزار به طور کامل برای سخت افزار بهینه نشده و از این طریق باعث آسیب به گوشی می شود. بنابراین بهترین روش برای بارگیری این نرم افزارها این است که چند روز منتظر بمانید و پس از انتشار نسخه های جدید آنها را نصب کنید. width=

5- غیرفعال کردن Air Drop

انتقال تصاویر و فایل های آیفون به سایر دستگاه های آیفون، اگر به صورت دائم انجام شود ممکن است باعث آسیب به سلامت باتری شود. با توجه به اینکه این قابلیت یک ویژگی منحصر به فرد در آیفون است؛ اما بهتر است در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

6- کوتاه کردن زمان قفل خودکار صفحه

خاموش شدن صفحه گوشی آیفون با قفل صفحه رابطه مستقیم دارد؛ بنابراین روشن ماندن صفحه در حالی که با گوشی خود کاری ندارید، بر روی عمر باتری آیفون تاثیرگذار است. بنابراین بهتر است قفل خودکار صفحه را بر روی زمان های کم تنظیم کنید؛ برای این کار ابتدا وارد تنظیمات گوشی شده و بر روی General کلیک کنید. پس از لمس عبارت Auto-Lock، زمان را بر روی یک یا دو دقیقه تنظیم کنید تا به صورت خودکار پس از گذشت 1 یا 2 دقیقه خاموش شود. 

7- محدود کردن برنامه های قابل استفاده با بلوتوث

غیر فعال کردن بلوتوث برنامه هایی که به آن نیاز ندارند، از دیگر روش های افزایش سلامت باتری آیفون می باشد. در واقع نسخه 13 آیفون قابلیتی را برای کاربران خود فراهم کرده است که به واسطه آن افراد می توانند متوجه شوند چه زمانی برنامه ها، درخواست دسترسی به بلوتوث کرده اند. برخی از برنامه ها مانند ردیاب مکان با چراغ های بلوتوث، اسکن دستگاه  Chromecast و ... نیز برای استفاده به بلوتوث نیاز دارند. بهتر است این برنامه ها را شناسایی کرده تا برخی دیگر از نرم افزار ها به طور اتفاقی از بلوتوث در پس زمینه استفاده نکنند؛ زیرا  این کار باعث تخلیه باتری می شود. همچنین با خرید اپل آیدی و نصب نرم افزار های مورد نیاز به این نکته توجه کنید. بهتر است دسترسی بلوتوث را، برای لوازم جانبی که برای فعال شدن به بلوتوث گوشی نیاز دارند، قرار دهید. برای تنظیم دسترسی برنامه ها ابتدا وارد تنظیمات گوشی شده و بر روی گزینه Privacy کلیک کنید. حال گزینه Bluetooth را انتخاب کرده و برنامه هایی که برای استفاده نیازی به بلوتوث ندارند را غیرفعال کنید. در صورتی که پس از غیر فعال کردن بلوتوث برنامه ها، برخی از ویژگی های آن به درستی کار نکرد، می توانید به راحتی به برنامه مراجعه کرده و دسترسی آن را فعال کنید.

نظرات و امتیازات

0

نظر شما چیست ؟

برای بهبود خدمات ما نظر دهید