راهنمای نصب برنامه و بازی در آیفون با اپل آیدی

کاربران پس از خریداری محصولات اپل، اولین کاری که باید انجام دهند، خرید اپل آیدی یا ساخت آن است. اپل آیدی به شما امکان می دهد که به برنامه سیستم عامل ios و میلیون ها اپلیکیشن دسترسی پیدا کنید. شما برای نصب انواع بازی و برنامه در گوشی apple باید از اپ استور استفاده کنید. اپ استور app store در iOS شبیه به گوگل پلی در اندروید است که برنامه ها و بازی های انحصاری سیستم عامل iOS را در اختیار کاربران می گذارد.

روش های نصب اپلیکیشن ها روی آیفون

نصب برنامه ها و بازی ها روی سیستم عامل iOS در محصولات اپل به ۴ روش صورت می گیرد.1- با استفاده از اپ استور روی گوشی با کمک اپل آیدی2- همگام سازی برنامه ها با iTunes3- نصب مجدد برنامه های  حذف شده در آیفون4- نصب برنامه های غیرقانونی با Mojoما در این مطلب به روش اول که با خرید اپل آیدی و نصب برنامه و بازی توسط اپ استور انجام می گردد، اشاره می کنیم و مراحل آن را  توضیح می دهیم.

نصب برنامه با app store  از طریق Apple ID

  1. در ابتدا باید آیکون برنامه اپ استور که به طور پیش فرض روی گوشی های اپل وجود دارد و شبیه یک حرف لاتین A درون یک دایره است را ضربه زده و باز کنید.
  2. باید برنامه و یا بازی مورد نظر خود را پیدا کنید. برای این کار دو راه وجود دارد:
 
  • اگر برنامه یا بازی خاصی در نظرتان است، آن را روی نوار جستجو تایپ کنید. بعد تایپ کردن اسم برنامه، روی صفحه زیر فیلد جستجو پیدا می شود.
  • گاهی اسم برنامه یا بازی را نمی دانید و به دنبال اپلیکیشنی شبیه آن هستید. در این صورت روی جستجو ضربه زده و دسته بندی هایی از بازی یا برنامه برایتان ظاهر می شود. در این حالت با توجه به برنامه مورد نظر، روی دسته بندی کلیک کنید.
3- برای دانلود روی برنامه ضربه‌ بزنید. سپس روی تصویر برنامه ای که می خواهید به گوشی خود اضافه کنید ضربه بزنید و بعد از آن می توانید برای دانلود اقدام کنید.4- بر روی گزینه Details ضربه بزنید. شما با این گزینه قادرید اطلاعات بیشتری را کسب کنید.5- بر روی Reviews ضربه بزنید. این گزینه به شما  کمک می کند تا از تجربیات و نظرات کاربران در مورد این برنامه استفاده کنید.شما می توانید برای دیدن برنامه های مشابه با اپ هایی که اکنون مشاهده می کنید، بر روی گزینه Related  ضربه بزنید.6- در این هنگام اگر برنامه مورد نظری که دانلود می کنید، رایگان است باید بر روی گزینه GET ضربه بزنید. با این ضربه شما به Apple ID  خودتان وصل شده و  برنامه را دانلود می کنید. شما در صورت نداشتن Apple ID  می توانید اقدام به خرید اپل ایدی کرده و سپس دانلود کنید. اما اگر برنامه انتخابی شما رایگان نباشد، لازم است ابتدا به Apple ID  خودتان اعتبار اختصاص داده و بعد برنامه را خریداری کنید.7- بر روی Install ضربه زده تا برنامه را نصب کنید.8- هنگامی که برنامه را نصب کردید، یک آیکون جدید به صفحه اصلی شما اضافه گردیده و از آن طریق می توانید برنامه را باز کنید.

نصب برنامه ها حذف شده در آیفون

گاهی نصب برنامه در آیفون به این دلیل انجام می شود  که شما قبلا یک اپلیکیشن را حذف کرده اید و اینک می خواهید دوباره آن را نصب کنید. در این حالت باید برای نصب اپ استور در گوشی apple  دستورات زیر را اجرا کنید:
  1. مانند مراحل قبل، ابتدا باید وارد اپ استور شوید.
  2. روی تصویر پروفایل کاربری تان در گوشه صفحه بزنید.
  3. سپس در قسمت بالایی صفحه، وارد قسمت Purchased  شوید.
  4. حالا باید گزینه Not on this iPhone  را انتخاب کنید تا بتوانید لیست برنامه هایی را که در گذشته دانلود کرده اید، ببینید.
  5. برای نصب مجدد هر برنامه مورد نظرتان روی آیفون یا آیپد، باید روی آیکن دانلود کنار آن ضربه بزنید.
  6. پس از پایان این عملیات دانلود و نصب، شما می توانید از برنامه ای که مد نظر داشته اید استفاده کنید.
 

مزایای اپل آیدی

  • امکان خرید کردن کاربران اپل از app store
  • شناسایی کردن محل دستگاه اپل در زمان گم شدن آن توسط my find
  • بهره مندی از سرویس هایی چون apple music, apple tv , apple arcade
  • دسترسی داشتن به تمامی بخش های گوناگون اپل آیدی مانند سرویس آیکلود و ....
  • در صورت مسدود شدن خیلی راحت ریکاوری شده و فایل بازیابی می شود.
  • مطالب مورد نیاز جهت تغییر اطلاعات و حفظ امنیت دستگاه به وسیله اپل آیدی انجام می شود.
  • بهره گرفتن از گزینه activation lock در راستای به سرقت رفتن گوشی برای قفل شدن کامل گوشی
  • هماهنگ سازی اطلاعاتی مانند عکس ها، پیام ها، مخاطبان، فایل های پشتیبان و سایر موارد هنگامی که سرویس icloud فعال می باشد.

نکاتی در خرید اپل آیدی برای نصب بازی و برنامه

همان طور که در این مطلب خواندید مهمترین و اولین راه دست یافتن به برنامه ها و بازی های مورد علاقه شما نصب app store روی گوشی اپل است که این کار فقط با داشتن اپل آیدی صورت می گیرد. در صورت نداشتن اپل آیدی شما می توانید آن را خریداری کنید. چند نکته که در هنگام خرید اپل آیدی باید به آن ها دقت کنید:
  • سعی کنید از سایتی خرید کنید که آموزش های لازم را دیده و پشتیبانی آن کامل باشد.
  • سایت مورد نظر باید مجوز های لازم را از طرف مراجع مربوطه دارا باشد و همچنین تعهد و مشتری مداری داشته باشد.
  • از اعتماد به هر سایتی خودداری کرده و خرید خود را از سایت معتبری انجام دهید.
  • اپل آیدی ارزان از مدل های آماده می باشد و دارای امنیت کمتری در مقایسه با نوع سفارشی و شخصی است.
  • اگر اپل آیدی از نوع آماده می خرید حتما توجه داشته باشید که پس از خرید و انجام همه مراحل، رمز عبور و سوالات امنیتی را تغییر دهید.

نظرات و امتیازات

0

نظر شما چیست ؟

برای بهبود خدمات ما نظر دهید