ورود به اپل آیدی

اپل آیدی در واقع همان مجوز لازم برای ورود به سیستم IOS دستگاه مورد نظر است. در واقع بدون آن از سایر امکانات این سیستم بی بهره خواهید ماند. برای وارد شدن به حساب اپل آیدی نیازمند دو فاکتور مهم از جمله اپل آیدی و رمز آن هستید. با در اختیار داشتن این دو فاکتور از طریق روش های زیر می توانید وارد اپل آیدی خود شوید.

 

نحوه ورود اپل آیدی هنگام راه اندازی اولیه دستگاه

هنگامی که دستگاه هایی از قبیل آیفون، آیپد و اپل را خریداری می کنید باید برای استفاده از منوی آنها برخی از تنظیمات را در آنها راه اندازی کنید. ممکن است مراحل راه اندازی سیستم در دستگاه ها مختلف، متفاوت باشد. اما به صورت کلی مراحل تنظیمات دستگاه شامل تنظیم زبان دستگاه، اتصالات شبکه، فعال سازی سرویس های موقعیت مکانی و ... می باشد. از دیگر اقداماتی که باید در هنگام راه اندازی اولیه دستگاه انجام دهید، وارد کردن اپل آیدی می باشد. با وارد کردن اطلاعات مربوط به اپل آیدی و فعال سازی آن می توانید از خدمات ارائه شده مختلفی شامل iMessage، iCloud، Find My iPhone، iTunes & App Store، FaceTime و Game Center استفاده کنید. در صورتی که در هنگام راه اندازی دستگاه، اپل آیدی خود را وارد نکنید، قادر به استفاده از بسیاری از خدمات و سرویس های اپل نخواهید بود. 

نحوه ورود اپل آیدی در آیفون و آیپد

برای وارد شدن به حساب اپل آیدی در دستگاه مورد نظر باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
  • در ابتدا قبل از انجام هر کاری باید نسخه IOS خود را به آخرین ورژن ارتقا دهید.
  • در صورتی که نسخه IOS دستگاه شما از 10.3 بالاتر باشد، می توانید تمام سرویس های اپل را به صورت یکجا تنها با یکبار وارد کردن اپل آیدی فعال کنید.
  • همچنین برای اطلاع از ورژن نسخه آ او اس می توانید به قسمت تنظیمات دستگاه رفته و بر روی گزینه General کلیک کنید. سپس بر روی About و در نهایت Version کلیک کنید.

نحوه فعال سازی اپل آیدی در نسخه های بالاتر از 10.3:

  • ابتدا بر روی گزینه چرخ دنده یا تنظیمات دستگاه خود کلیک کنید.
  • سپس بر روی عبارت Sign in to your iphone بزنید.
  • حال می توانید اپل ایدی و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • بر روی گزینه Sign in که در قسمت بالا سمت راست دستگاه قرار دارد، کلیک کنید.
توجه داشته باشید در پنجره باز شده عبارت Apple ID Security نمایش داده می شود، در این صورت نباید بر روی گزینه Continue کلیک کنید. زیرا برای فعال سازی هویت دو مرحله ای از شما شماره موبایل خارج از ایران درخواست می شود که به دلیل تحریم نمی توانید آن را فعال کنید. بنابراین در پایین صفحه بر روی گزینه Other Options کلیک و سپس عبارت Dont Upgrade را انتخاب کنید و در نهایت بر روی عبارت Terms & Conditions را Agree کلیک کنید.

نحوه ورود اپل آیدی های متفاوت برای iCloud و iTunes:

پیشنهاد اپل برای کاربران خود استفاده از یک اپل آیدی برای فعال سازی سرویس های اپل در دستگاه های مورد نظر است. چنانچه کاربران مایل به استفاده از چند اپل آیدی برای سرویس های خود باشند، ممکن است با مشکلاتی در هنگام دسترسی به برنامه ها برخورد کنند. بنابراین در صورت استفاده از چند اپل آیدی برای فعال سازی iCloud و iTunes و App Store باید مراحل زیر را اجرا کنید:
  • در نسخه های بالاتر از 10.3، ابتدا باید وارد تنظیمات دستگاه شوید و بر روی عبارت Sign in to your iPhone کلیک کنید.
  • در این مرحله اپل آیدی مورد نظر برای آیکلود را وارد کنید، سپس به قسمت تنظیمات رفته و در پایین صفحه بر روی عبارت iTunes & App Store کلیک کنید.
  • در این مرحله بر روی اپل آیدی که به رنگ آبی در آمده است، کلیک کرده و بر روی عبارت Sign Out بزنید.
  • حال می توانید اپل آیدی دیگری را که برای این بخش مد نظر دارید را در قسمت مربوطه وارد کنید.
 با وجود نسخه IOS با ورژن 10.2 و قدیمی تر برای استفاده از اپل آیدی های دیگر، باید مراحل زیر را انجام دهید:
  • ابتدا به قسمت تنظیمات دستگاه بروید و بر روی گزینه iCloud کلیک کنید، حال اپل آیدی مورد نظر خود را وارد کنید.
  • برای فعال سازی و وارد شدن به حساب اپل آیدی iTunes & App Stores، به قسمت تنظیمات رفته و سپس بر روی عبارت iTunes & App Stores کلیک کرده و اپل آیدی خود را وارد کنید.

نحوه خرید اپل آیدی

خرید و یا ساخت اپل آیدی یکی از مهمترین اقدامات پس از راه اندازی اولیه دستگاه های شامل نسخه IOS است. بنابراین خرید اپل آیدی برای استفاده از امکانات سیستم IOS و ذخیره اطلاعات الزامی است. با این حال با خرید آن می توانید از برنامه های اپ استور، خرید آنلاین از فروشگاه های اپل و برنامه های متنوع بسیاری استفاده کنید. همچنین یکی از بهترین اقدامات برای امنیت بیشتر این است که بلافاصله پس از خرید اپل آیدی اقدام به تغییر پسورد خود کنید. همچنین سوالات امنیتی حساب اپل آیدی که به صورت پیش فرض تعیین شده است را بایستی برای امنیت بیشتر تغییر دهید.

نظرات و امتیازات

0

نظر شما چیست ؟

برای بهبود خدمات ما نظر دهید