اپل تی وی چیست؟ و کاربردهای آن در ایران

اپل تی وی، همانطور که از نام آن پیداست یکی دیگر از محصولات شرکت اپل است که در قسمت لوازم صوتی و تصویری خانگی جای می گیرد. در واقع ممکن است برخی از افراد تصور کنند که یک وسیله ای شبیه به تلویزیون است، اما اینگونه نیست و کاربردهای فراتری دارد. در ادامه به معرفی اپل تی وی و کاربردهای آن می پردازیم. width=

اپل تی وی چیست؟

امروزه تلویزیون های هوشمند بسیاری با قابلیت اتصال به اینترنت و وای فای، امکان استفاده از سایر سرویس های مختلف نمایشگر را برای شما فراهم می کند. اما در صورت وجود تلویزیون های غیر هوشمند، می توانید با اتصال اپل تی وی به آن از امکانات پیشرفته تلویزیون های هوشمند استفاده کنید. بنابراین به جای خرید تلویزیون هوشمند و با اتصال ست تاپ باکس دیجیتالی به آن، می توانید تمام سرویس های اپل تی وی را از طریق اینترنت بر روی نمایشگر خود دریافت کنید. در واقع برای نصب اپل تی وی به تلویزیون علاوه بر در دسترس بودن اینترنت، به کابل HDMI نیاز است. این ست تاپ باکس از سیستم عامل های مختلفی پشتیبانی می کند که به طور مثال شرکت گوگل دانگل ها و ست تاپ باکس های کروم کست را برای کاربران فراهم کرده است. 

کاربرد اپل تی وی در ایران

اپل تی وی علاوه بر هوشمند سازی تلویزیون خانگی شما، کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

1- قابلیت نصب اپلیکیشن های مختلف

یکی از کاربردهای اپل تی وی، قابلیت نصب نرم افزارهایی چون رادیو جوان، HULU و نتفلیکس از طریق اپ استور است. بنابراین می توانید به راحتی آنها را دانلود کرده و بر روی نمایشگر خود نصب کنید. همانطور که گفته شد اکثر این سرویس ها از طریق اپ استور قابل دسترسی است؛ اما برخی از سرویس ها، به دلیل وجود تحریم های داخلی و خارجی برای دسترسی نیاز به آی پی خواهند داشت.

2- امکان دسترسی به سیری و هوم کیت

از دیگر کاربردهای مهم اپل تی وی، کنترل لوازم هوشمندِ خانه از طریق سیری و هوم کیت است. در واقع اپل تی وی، قابلیت کنترل تجهیزات هوشمند خانه را که به هوم کیت متصل هستند، را دارد. به عنوان مثال شما می توانید چراغ های هوشمند خانه را با دستورات تعیین شده به سیری خاموش و روشن کنید؛ یا برای نوشیدن چای و قهوه سر تایم مشخص، قهوه ساز را روشن کنید. همچنین این ست اپ باکس دیجیتالی با هوم نیز سازگاری کامل دارد؛ به همین دلیل می توانید موسیقی های مورد علاقه خود را توسط این دستگاه کنترل کنید. width=

3- امکان نصب بازی های متنوع

اپل تی وی به گونه ای طراحی شده است که بسیاری از بازی های اپ استور را در خود جای داده است. بنابراین کاربران با نصب آنها بر روی اپل تی وی می توانند در صفحه بزرگ تلویزیون خود از بازی لذت ببرند. همچنین با استفاده از کنترلر اختصاصی اپل تی وی و یا اتصال آیفون به سایر دستگاه ها، می توانید بازی های مختلف را انجام دهید. توجه داشته باشید که برخی از بازی های ارائه شده در اپ استور، رایگان و برخی دیگر پولی هستند. که برای نصب بازی های پولی باید از گیفت کارت استفاده کنید. 

4- امکان نمایش صفحه تلفن همراه در تلویزیون

برای این کار کافیست اپل تی وی را به تلویزیون خود وصل کرده و با فعال کردن قابلیت AirPlay در سیستم IOS، صفحه آیپد و آیفون خود را در تلویزیون مشاهده کنید. همانطور که می دانید برای استفاده از امکانات و برنامه های اپل باید اقدام به خرید اپل ایدی کرد، اما در اپل تی وی برخی از برنامه ها چون وبگردی با سافاری، تماشای ویدیو در یوتیوب و ... به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. همچنین برای خرید برخی از برنامه های دیگر باید نسبت به خرید اشتراک اقدام کنید.

5- برخورداری از پروفایل شخصی

با توجه به اینکه سلیقه افراد خانواده در هنگام گوش دادن به موسیقی و تماشای ویدیو، متفاوت است، اپل تی وی امکان ایجاد چند پروفایل مجزا را برای کاربران خود فراهم کرده است. بنابراین با استفاده از این ویژگی می توانید پروفایل خود را با توجه به مشخصات و اطلاعات مربوط خود شخصی سازی کنید. در این صورت با توجه به دسته بندی های مورد علاقه خود در پروفایل، پیشنهادات خاص خود را دریافت خواهند کرد.  width=

6- استفاده از ایرپاد با بالاترین کیفیت صدا

برای اتصال ایرپاد به اپل تی وی و گوش دادن به موسیقی با بالاترین کیفیت، باید دکمه Play روی ریموت کنترل را چند ثانیه نگه دارید تا منوی مربوط به آن باز شود. همچنین ناگفته نماند که در آپدیت tvOS 15، قابلیت پشتیبانی از صدای سه بعدی اپل تنها برای برخی از ایرپادها چون AirPods Pro و Max امکان پذیر است. برای فعالسازی قابلیت Spatial Audio، دکمه ولوم را نگه دارید و به آهنگ های مورد علاقه خود با بهترین کیفیت گوش دهید.

نحوه خرید اپل آیدی

بسیاری از افراد برای استفاده از سرویس های اپل، اقدام به خرید اپل آیدی کارتی می کنند، در واقع این روش ممکن است مشکلات بسیاری را برای آنها ایجاد کند. با این حال در صورت فراموشی اطلاعات اپل آیدی و یا غیرفعال شدن آن، امکان استفاده از سرویس ها و بازیابی اطلاعات وجود ندارد. بنابراین برای استفاده از سرویس های اپل، می توانید خودتان اپل آیدی را با اطلاعات مورد نظر خود بسازید. همچنین می توانید از سایت های معتبر و مطمئن اقدام به خرید اکانت کنید؛ که در صورت فراموشی هرگونه اطلاعات، پشتیبان های آن پاسخگوی سوالات و رفع مشکلات شما نیز باشد.

نظرات و امتیازات

0

نظر شما چیست ؟

برای بهبود خدمات ما نظر دهید