بررسی برنامه هایی که به دوربین آیفون دسترسی دارند

در واقع باید گفت در سری گوش  های آیفون، نهایت کیفیت نرم ‌افزاری با سخت‌ افزار دست به دست هم خواهند داد تا نتیجه ‌ای شگفت‌ انگیز و منحصر به فرد برایتان رقم بخورد. یکی از بهترین قابلیت های این گوشی ها که بسیار توجه کاربران را جلب کرده است، دوربین آنان می باشد؛ چرا که اپل قابلیت ‌های جذابی را مانند عکاسی ماکرو، بهبود زوم اپتیکال، دالبی ویژن، حالت سینماتیک، ProRes  را برای این گوشی ها در نظر گرفته است. اما یک مشکل وجود دارد که هنگام استفاده از دوربین آیفون، برنامه هایی به آن دسترسی دارند. حال در این مقاله شما را همراهی می کنیم تا بتوانید این برنامه ها را بررسی کنید.

روش اطلاع از برنامه هایی که به دوربین آیفون دسترسی دارند

برای این منظور، ابتدا بر روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید تا برنامه تنظیمات در iPhone باز شود. سپس در پنجره Settings ، بر روی گزینه Privacy  کلیک کنید. پس از آن در پنجره Privacy بر روی گزینه Camera ضربه بزنید. حال لیستی از برنامه هایی را مشاهده می کنید که در گذشته از شما برای دسترسی به دوربین درخواست کرده اند؛ برنامه هایی که در حال حاضر به دوربین آیفون شما دسترسی دارند، سوئیچ کنار آن ها on می باشد و برنامه هایی که دسترسی ندارند، سوئیچ کنار آن ها  off  می باشد.همچنین برنامه هایی که در این لیست قرار ندارند، نیز به Camera دسترسی نخواهند داشت. زمانی که می خواهید دسترسی دوربین آیفون را از برنامه ای قطع کنید، بر روی سویچ کنار آن در لیست، کلیک نمایید تا خاموش و یا غیر فعال شود. سپس از (Settings) خارج شوید؛ این مورد را مورد توجه قرار دهید که تغییرات شما از قبل اعمال شده باشد. همچنین شما می توانید با ورود به قسمت تنظیمات به اپل ایدی دسترسی پیدا کنید.

چگونه دسترسی برنامه ها به دوربین آیفون را متوقف کنیم ؟

  1. برنامه Settingsرا باز کنید و روی گزینه Privacy کلیک کنید .
  2. در این صفحه گزینه دوربین (Camera) را انتخاب کنید.
  3. در این قسمت لیستی از برنامه ها را که در گذشته از شما برای دسترسی به دوربین درخواست کرده اند، را مشاهده می کنید. برنامه هایی که اکنون به دوربین آیفون شما دسترسی دارند، سوییچ کنار آن ها سبز و فعال خواهد بود و در برنامه هایی که دسترسی ندارند، سوئیچ آنها خاموش و خاکستری می باشد.
  4. سپس برنامه ای را که نمی خواهید به دوربین آیفون شما دسترسی داشته باشد، را با کشیدن ضامن کناری غیر فعال کنید .

اطلاعاتی در مورد دوربین های آیفون

پس از اینکه شما به قسمت اپل آیدی موبایلتان مراجعه کردید و آن را تنظیم نمودید، نوبت به تنظیم کردن دوربین آن خواهد رسید.
  1. حالت سینمایی (Cinematic Mode)
یکی از جالب ‌ترین امکانات دوربین سری گوشی های آیفون، حالت سینمایی آن می باشد که از یک تراشه A15 Bionic  و الگوریتم‌ های محاسباتی پیشرفته برای تولید آن استفاده خواهند شد. شما به کمک این حالت، خواهید توانست جلوه‌ هایی از عمق میدان را به ویدیو های خود اضافه کنید.
  1. فیلم ‌برداری در حالت سینمایی
شما به راحتی خواهید توانست از این حالت در زمان فیلم برداری با آیفون خود نیز استفاده نمایید. برای استفاده از این حالت، تنها کافی می باشد تا آیکون دوربین را لمس کنید؛ سپس به منو سه نقطه در سمت چپ صفحه نمایش مراجعه نمایید و در بخش حالت سینمایی (Cinematic) بر روی دکلمه ضبط ویدئو کلیک کنید.
  1. سبک ‌های عکاسی (Photographic Styles)
یکی دیگر از نکات جالب و بسیار منحصر به فرد راجب دوربین سری گوشی های آیفون، سبک‌ های متنوع عکاسی خواهد بود که در این دوربین برای جلوه بخشیدن به فضای عکس در نظر گرفته می شود. در این صورت به شما در زمان استفاده روی رنگ پوست افرادی که در کادر دوربین قرار دارند، کمک کرده و آنان را شفاف می کند.
  1. تغییر وضعیت سریع در دوربین های آیفون
به احتمال زیاد تا به حال برای شما نیز چنین حالتی رخ داده است که در یک زمان کوتاه در حال عکس گرفتن از یک سوژه هستید، ناگهان قصد فیلمبرداری از آن را دارید. دستگاه اپل برای حل چنین مشکلی، قابلیتی را در آیفون در نظر گرفته که با گرفتن دکمه شاتر یا دکمه صدا، به سرعت می ‌توان از حالت گرفتن عکس به حالت ضبط ویدئو تغییر وضعیت دهید.
  1. خاموش کردن خودکار حالت شب (Night Mode)
هنگام استفاده از برنامه Camera در گوشی آیفون‌، زمانی که حسگر دوربین در محیطی روشن یا تاریک  قرار می‌گیرد، به طور خودکار حالت شب را فعال یا غیرفعال می‌ نماید. در نتیجه، رنگ ‌ها به صورت طبیعی نمایش داده می ‌شوند و نویز تصویر کاهش می یابد. اما واقعیت این است که فعال شدن حالت شب همیشه باعث بهبود کیفیت تصویر نمی شود.

جمع بندی

ما در این مقاله به بررسی برنامه هایی که به دوربین آیفون دسترسی دارند، پرداخته ایم؛ همچنین روش اطلاع به برنامه هایی که به گوشی آیفون دسترسی دارند و مراحل متوقف کردن آن ها، توضیح داده ایم. همچنین اطلاعاتی درباره دوربین این سری از گوشی ها و سبک و حالت سینمایی و تغییر وضعیت دوربین و ... را برایتان شرح داده ایم.

نظرات و امتیازات

0

نظر شما چیست ؟

برای بهبود خدمات ما نظر دهید