چگونه پسورد وایفا را در آیفون اشتراک گذاری کنیم؟

استفاده از دستگاه آیفون یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که علاقه مندان به تکنولوژی می توانند تجربه کنند. با این حال افرادی که آشنایی کمتری با رابط کاربری آیفون دارند، ممکن است با کارهایی مثل به اشتراک گذاشتن پسورد وایفا مشکل داشته باشند. در ادامه با نحوه به اشتراک گذاشتن پسورد وایفا و مزایای خرید اپل آیدی آشنا می شویم.

منظور از به اشتراک گذاشتن پسورد وایفا آیفون چیست؟

با به اشتراک گذاشتن پسورد وایفا آیفون خود می توانید به دیگر کاربران آیفون و iOS این توانایی را بدهید که بدون وارد کردن رمز وایفا شما به اینترنت گوشی تان متصل شوند. در این حالت فرد از طریق دستگاه مک یا آیفون خود به اینترنت موبایل شما متصل شده و قادر خواهد بود که تمام کارهای خود را با این کار انجام دهید. در این مطلب با ملزومات و نحوه به اشتراک گذاری پسورد وایفا و اتصال به اینترنت iOS آشنا می شویم.برنامه ای که اپل برای اشتراک گذاری وایفا طراحی کرده، Share your Wi-Fi نام دارد که کارش نیز از روی اسمش مشخص است. در صورتی که می خواهید به شبکه وایفا دستگاه آیفون دوستتان متصل شوید ولی خودش حضور ندارد که رمز را به شما بگوید، این قابلیت به شما کمک می کند. معمولا رمز وایفا دستگاه های آیفون سخت و طولانی است و تایپ کردن درست آن ممکن است تا چند دقیقه طول بکشد.

شرایط به اشتراک گذاری پسورد وایفا در آیفون

برای به اشتراک گذاری پسورد وایفا در آیفون می بایست وارد بخش Share your Wi-Fi شده و به صورت خودکار رمز دستگاه های اپل مختلف را اشتراک گذاری کنید. به این منظور باید شرایط زیر را مهیا کنید:
  • دستگاه هایی که برای اشتراک گذاری پسورد وایفا از آنها استفاده می کنید، حداقل باید از سیستم عامل iOS 11 یا MacOS High Sierraپشتیبانی کنند. در واقع شما با این سیستم عامل می توانید پسورد وایفا موبایل خود را با سایر موبایل های آیفون و کامپیوترهای مک بوک به اشتراک بگذارید.
  • قابلیت وایفا و بلوتوث هر دو دستگاهی که قرار است به یکدیگر متصل شوند می بایست روشن شود.
  • قابلیت Share your Wi-Fi باید روشن بوده و دو دستگاهی که قرار است اشتراک گذاری رمز وایفا بین آنها اتفاق بیافتد باید به یکدیگر نزدیک باشند.
بنابراین برای به اشتراک گذاشتن رمز وایفا باید شرایط فوق را برقرار نمایید. بعد از فراهم کردن این ملزومات، مراحلی که در ادامه به آن اشاره می کنیم را طی کنید تا بتوانید بدون داشتن رمز، به اینترنت آیفون متصل شوید.

مراحل به اشتراک گذاری رمز وایفا در آیفون

در این بخش از مطلب قابلیت به اشتراک گذاری پسورد وایفا در دو دستگاه آیفون را بررسی می کنیم:

قدم اول: انتخاب شبکه وایفا

در دستگاهی که قرار است به اینترنت متصل شود به بخش تنظیمات وایفا (Wi-Fi Settings) بروید و شبکه ای که می خواهید به آن وصل شوید را انتخاب کنید. پس از انجام این کار صفحه دریافت رمز ظاهر می شود اما شما می خواهید دیگر این صفحه رمز را نبینید.

قدم دوم: باز کردن قفل صفحه

قفل صفحه دستگاهی که قرار است به نت آن متصل شوید را باز کنید. در صورتی که موبایل متعلق به شماست سعی کنید سریع تر قفل را باز کنید تا صفحه رمز از بین نرود.

قدم سوم: نزدیک کردن دستگاه ها

دستگاه های آیفون را تا حد امکان به یکدیگر نزدیک کنید؛ چرا که برای ارسال درخواست توسط موبایل غیر متصل لازم است دو گوشی در فاصله کمی از یکدیگر قرار داشته باشند. همچنین باید وایفا و بلوتوث هر دو دستگاه را روشن کنید.

قدم چهارم: رمز را منتقل کنید

به این منظور باید وارد برنامه Share your Wi-Fi گوشی متصل به نت شده و گزینه Share password را انتخاب کنید.

قدم پنجم: رمز را تایید کنید

اگر تا اینجای کار تمام مراحل را با موفقیت طی کرده اید و اجازه موبایل متصل به نت را نیز دارید، پس کار سختی باقی نمانده. در دستگاه آیفون متصل درخواستی مشاهده می کنید که از شما می خواهد به اشتراک گذاشتن رمز وایفا را تایید کنید. پس از تایید این گزینه به دستگاه متصل می شوید. سپس گزینه Done را در صفحه موبایل تازه متصل شده لمس کنید تا برای همیشه بتوانید به دستگاه وصل شوید.

اپل آیدی چه کاربردی دارد؟

اپل آیدی یک شناسه مربوط به هویت دستگاه آیفون شماست و شما برای دسترسی به تمام برنامه های خود و حتی به اشتراک گذاری وایفا باید آن را تایید کنید. این حساب دسترسی شما به سرویس هایی مثل App Store، iCloud iMessages، FaceTime،  AppleMusic و ... را ممکن می کند. بنابراین اگر اپل آیدی خود را فراموش کنید یا اصلا نداشته باشید، ممکن است دسترسی خود را به اغلب امکانات دستگاه خود از دست بدهید.خرید اپل آیدی از فروشگاه های معتبر به شما کمک می کند از امنیت و سرویس دهی آیدی اطمینان داشته باشید. شما می توانید از طریق اپل آیدی 24 برای خرید اپل آیدی معتبر و ایمن استفاده کنید. همچنین دیگر لازم نیست نگران مراحل سخت ساخت اپل آیدی یا فراموشی رمز عبور باشید؛ چرا که از این طریق اپل آیدی به ایمیل شما نیز متصل می شود.

نظرات و امتیازات

0

نظر شما چیست ؟

برای بهبود خدمات ما نظر دهید