آموزش برنامه های آیفون که در اپ استور نیستند

ممکن است شما به عنوان کاربری که از دستگاه های اپل استفاده می کنید، بخواهید نرم افزار های زیادی را از فروشگاه اپل دانلود یا بخرید. اما شاید بعد از جستجو نام نرم افزار، هیچ اثری از آن را در اپ استور نبینید. پس با ما همراه باشید تا استفاده و دانلود برنامه های آیفون که در اپ استور نیستند را به شما آموزش دهیم.

نصب برنامه های آیفون از طریق مرورگر

ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاید که برنامه مورد نظر خود را در اپ استور پیدا نکنند. به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم که به سراغ راهکار های دیگری بروید. نصب برنامه از طریق مرورگر و لینک های دانلود یکی از این راه ها است.از طرفی تحریم ایران از طرف اپل باعث شده برنامه های زیادی در این فروشگاه مخصوص اپل قابل دانلود نباشند. البته این موضوع باعث شده فروشگاه های برنامه های آیفون که ایرانی هستند بسیار مورد توجه قرار بگیرند. با استفاده از این مراحل می توانید هر برنامه ای را پیدا و دانلود کنید. یادتان باشد تمامی لینک هایی که برنامه مورد نظرتان را دانلود می کنید باید از اعتبار خوبی برخوردار باشند.1) وارد جستجوگر اپل تحت عنوان سافاری شوید. سپس نام هر برنامه ای که می خواهید را تایپ و جستجو کنید.2) اکنون در سایت مورد نظر، لینک دانلود را پیدا کنید و گزینه نصب را بزنید تا فرآیند نصب این نرم افزار آغاز می شود.3) پیغامی در صفحه گوشی آیفون ظاهر می شود که باید با کلیک روی گزینه install بزنید تا نصب برنامه آغاز شود.4) بعد از این کار باید وارد تنظیمات و بخش general آن شوید.5) با ورود به Device Management، برنامه را پیدا می کنید. سپس با پیدا کردن برنامه، آن را انتخاب می کنید و گزینه Trust را می زنید.تمامی این مراحل و توضیحات دیگری که برای دانلود برنامه های خارج از اپ استور با این روش نیاز دارید را در این ویدیو ببینید.

جیلبریک کردن آیفون

اپل به گونه ای طراحی شده که اپ استور، سیستم عامل و تمام تغییرات درون ios را کنترل می کند. اکنون راهکاری وجود دارد که با آن می توان این کنترل ها را از بین برد و جیلبریک کردن آیفون نامیده می شود. این ترفند به گونه ای استفاده می شود اختیارات کاربر را فراتر از حد خود کرده و شخص می تواند خارج از اپ استور نیز برنامه های دلخواه خود را دانلود کند.علیرغم تمام آزادی عملی که نتیجه جیلبریک کردن آیفون خواهد بود، معایبی هم به همراه دارد. به گونه ای که دیگر آپدیت کردن تلفن همراه به روش معمول امکان پذیر نیست و گارانتی گوشی شما باطل می شود. تمامی این پیامد های منفی باعث شده اپل مانع کاربران خود از جیلبریک کردن آیفون شود. بنابراین خیلی از کاربران ترجیح نمی دهند که با جیلبریک کردن آیفون، به تلفن همراه خود آسیب برسانند.

استفاده از آیتونز

نمی توان گفت این روشی برای دانلود برنامه ها بدون اپ استور می باشد. اما از نسخه های قبلی آیتونز می توان در صورتی که دسترسی به اپ استور ندارید، استفاده کنید. برای این کار نیاز به iTunes 12.6.3 دارید و این نسخه های جدید شامل این ویژگی نیستند.

نصب برنامه Sideloady، بدون نیاز به جیلبریک کردن

برای اینکه بتوانید بدون نیاز به به جیلبریک کردن و پیامد های منفی آن، خارج از اپ استور برنامه هایی را دانلود کنید. شما می توانید از برنامه ای مانند Sideloady استفاده کرده و با نصب آن به سایلود کردن برنامه ها بپردازید. برای دانلود و اجرای این برنامه می توانید طبق مراحلی که در این ویدیو توضیح داده شده عمل کنید.برای اینکه بتوانید از این نرم افزار استفاده کنید یا بدون جیلبریک کردن، برنامه ها را دانلود کنید، نیاز دارید که یک اکانت دولوپر بسازید. زیرا اپل به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های خود را روی آیفون آزمایش و اجرا کنند.برای داشتن اکانت دولوپر باید یک فروشگاه به جز اپ استور را روی دستگاه خود نصب کنید یا با استفاده از خرید اپل آیدی برای خودتان یک اکانت دولوپر بسازید. با توجه به اینکه اعتماد به خیلی از اپلیکیشن ها سخت تر از خرید آیدی برای اپل بوده، پیشنهاد می کنیم تا جای ممکن روش دوم را امتحان کنید.این روز ها با راه اندازی فروشگاه های اینترنتی زیادی، خرید اپل آیدی نیز ممکن شده است. فقط کافی است سایت معتبری را برای این کار پیدا کرده و اقدام به خرید آن کنید. در نهایت شما یک اکانت قانونی خواهید داشت که هیچ آسیبی به دستگاه شما نمی رساند. همچنین با استفاده از این اکانت و ساخت اکانت دولوپر خود می توانید بدون مشکل، برنامه های دلخواه خود را از اپ استور دانلود کنید.

خرید اپل آیدی برای نصب برنامه ها به صورت فایل IPA

داشتن گواهینامه توسعه دهندگی برای نصب برنامه ها به صورت فایل IPA ضروری است. به همین دلیل به ساخت اکانت دولوپر نیاز پیدا می کنید و برای این کار به خرید اپل آیدی نیاز دارید. سپس با استفاده از برنامه xcode، برنامه خود را سایدلود کنید. با مشاهده این ویدیو می توانید با نصب فایل IPA تمام برنامه های دلخواه خود را روی دستگاهتان نصب و اجرا کنید.

استفاده از نسخه مبتنی بر وب هر اپلیکیشن

زمانی که برای دانلود بعضی برنامه ها سری به اپ استور میزنید، هیچ نسخه ای را از آن پیدا نمی کنید. بنابراین یکی دیگر از بهترین راه هایی که می توانید استفاده کنید، نسخه مبتنی بر وب هر اپلیکیشن است. پس با جستجو در سافاری (مرورگر اپل) و مراجعه به سایت اپلیکیشن مورد نظر می توانید نسخه وب آن که مخصوص ویندوز و دستگاه های آیفون می باشد را امتحان کنید. Web Apps و Web Clips برنامه های خوبی برای نگهداری و اجرای این نسخه های تحت وب هستند.راه دیگری هم برای این کار وجود دارد و آن بدین صورت است که روی گزینه مربعی که فلش رو بالا روی آن قرار دارد، کلیک کنید. در لیستی که برای شما باز می شود، add to homescreen را انتخاب کنید. در این صورت برنامه به صورت یک نسخه آنلاین همیشه در دسترس شما خواهد بود و برای باز کردن آن نیاز ندارید دائما به مرورگر خود وارد شوید.

عدم ارائه نسخه ای از برنامه در کشور ما و راه حل های آن

تحریم های ایرانیان تا حدی صورت گرفته که بسیاری از کاربرانی که دستگاه های اپل را دارند نتوانند اپلیکیشن های دلخواه خود را دانلود کنند. بنابراین ممکن است زمانی که وارد اپ استور می شوید و آن برنامه را جستجو می کنید به هیچ نتیجه ای نرسید. این موضوع ممکن است علت های زیادی داشته باشد:
  • تنظیم مجوز های عدم دسترسی کاربران ایرانی به نرم افزار
  • نامناسب بودن محتوای نرم افزار و عدم تطابق آن با فرهنگ کشور
  • عدم قرار گیری نام کشور ایران در لیست ارائه خدمات توسعه دهندگان
  • مطابقت نداشتن خدمات ارائه شده با کشور ایران
اما قرار نیست با پیدا نکردن برنامه، دیگر آن را دانلود نکنید. ما در ادامه راهکار هایی را به شما معرفی می کنیم که می توانید این نرم افزار ها را هم دانلود کنید.

اولین راه حل؛ تغییر کشور در حساب کاربری iTunes App Store

قبل از تغییر به کشور یا منطقه جدید اطلاعات خود را به‌روزرسانی، اعتبار فروشگاه خود را خرج، اشتراک‌ها را لغو کنید و روش پرداخت را بر اساس کشور و منطقه دریافت کنید. سپس مطابق مراحل زیر، کشور خود را در این برنامه تغییر دهید.1) به بخش تنظیمات و iTunes & App Store بروید.2) به بخش Account page بروید و روی اپل آیدی خود ضربه بزنید. روی  View Apple ID و بعد روی گزینه View Account button کلیک کنید.3) با کلیک روی کشور یا منطقه، کشور و منطقه خود را انتخاب کنید.4) یادتان باشد باید کشور و منطقه جدیدی را انتخاب کنید و بعد با کلیک روی گزینه Agree، موافقت خود را با شرایط و ضوابط کشور جدید اعلام کنید.5) روش پرداخت را انتخاب کنید و اطلاعات پرداخت و آدرس صورتحساب جدید را وارد کنید.

دومین راه حل؛ تغییر اپل آیدی

وارد اپ استور شوید و با کلیک روی بخش پروفایل، از حساب کاربری کنونی خود خارج شوید. اما اکنون باید اپل آیدی جدید بسازید. احتمالا سایت های اینترنتی خارجی زیادی برای این کار وجود داشته باشد. برای مثال با ورود به سایت ultfone.com و وارد کردن اطلاعات می توانید اپل آیدی جدید خود را بگیرید. اما قطعا زمان پرداخت به مشکل می خورید.نگران نباشید! سایت های ایرانی زیادی هم این خدمات را ارائه می دهند. ما در اپل آیدی 24 این کار را برای شما امکان پذیر کردیم و شما می توانید با مراجعه به صفحه اصلی سایت برای خرید اپل ایدی اقدام کنید. انواع اپل آیدی برای کشور های مختلف و حتی خرید به صورت عمده هم امکان پذیر می باشد.سپس با دریافت اپل آیدی خود، اطلاعات لازم را وارد کرده و اکنون با موقعیت جدیدی می توانید نرم افزار را از خود اپ استور دانلود کنید. زیرا هیچ راهی مطمئن تر از نصب نرم افزار از خود فروشگاه اپل وجود ندارد. البته راهکار های دیگری هم وجود دارند که می توانید در این متن بخوانید.

بهترین راه برای دانلود نرم افزار های اپل

البته ممکن است دلایل متعددی برای اینکه نرم افزار در فروشگاه اپل یافت نمی شود، وجود داشته باشد. اما حتی اگر به این صفحه از سایت اپل هم سر بزنید، متوجه می شوید که بهترین، ایمن ترین و قانونی ترین راه، دریافت برنامه ها از اپ استور است. پس با خرید اپل آیدی، منطقه خود را تغییر دهید تا بتوانید به عنوان یک کاربر غیر ایرانی، برنامه ها را در این فروشگاه پیدا کنید.

نظرات و امتیازات

0

نظر شما چیست ؟

برای بهبود خدمات ما نظر دهید